Dinsdag 29 juli - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van braziliegroep2014 - WaarBenJij.nu Dinsdag 29 juli - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van braziliegroep2014 - WaarBenJij.nu

Dinsdag 29 juli

Door: Grada

Blijf op de hoogte en volg braziliegroep2014

31 Juli 2014 | Brazilië, Pequeri

Dit is de dag waarop we fanatiek gaan klussen met de muurschildering, die een opfrissertje kan gebruiken, want de kleuren zijn redelijk verschoten. Maar eerst is er een bijeenkomst met Robert en Janine en het technisch team. Erg belangrijk, want het is goed te weten dat er regels op de Sitio zijn maar vooral waarom deze regels er zijn. We zitten in een ruimte die de slaapkamer was van de groep
van 2006 waar ik in zat. Tot mijn verassing zie ik dat de ruimtes er stukken beter uit zien en opgeknapt zijn. Het ziet er huiselijk uit met gordijnen. Mooie wandtekeningen maken de boel kompleet. Er is een bibliotheek een speelruimte voor de kinderen een kantoor waar de psychologe met de kinderen kan werken en een muzieklokaal.
We zijn zaterdag ook naar de kerk geweest en daar zag ik tot mijn verbazing iemand staan die in 2006 als kleine jongen van 9 op mijn schoot zat. Deze persoon zit nog steeds op de Sitio en we hebben even met elkaar gesproken. Ik vond dit heel bijzonder straks heeft hij een baan in Pequeri in de ict branche. Fantastisch dat hij aan zijn toekomst kan werken. Dat is nou juist waar dit allemaal voor bedoeld is.
De dagen gaan snel om morgen brengt weer een nieuwe dag.

  • 31 Juli 2014 - 21:38

    Geertje De Kroon:

    Hoi allegearre,

    Wat moai dat jimme it sa nei't sin hawwe.
    En dat jimme de boel der opknappe en wat foar de bern betsjutte kinne.

    Is it waar alwer wat opknapt?

    Hjir is alles goed.

    It giet jim goed en in dikke tût

    Geartsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

braziliegroep2014

Van 25 juli t/m 10 augustus gaan wij naar Brazilië om daar een project te doen met de stichting help mij leven/REMER. Op deze site kunt u ons volgen tijdens deze reis.

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 7638

Voorgaande reizen:

25 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Brazilië, help mij leven

Landen bezocht: