Donderdag 31 Juli - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van braziliegroep2014 - WaarBenJij.nu Donderdag 31 Juli - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van braziliegroep2014 - WaarBenJij.nu

Donderdag 31 Juli

Door: Marije en Robbie

Blijf op de hoogte en volg braziliegroep2014

31 Juli 2014 | Brazilië, Pequeri

Hoewel we bijna groen zien van al het verven, zijn Robbie Nynke en ik vanochtend vol enthousiasme begonnen aan het opfrissen van een nieuwe muurschildering bij de ingang van Sitio. Na enige tijd geverfd te hebben, hebben we de bus naar Bicas genomen, een stadje zo’ n 15 kilometer hier vandaan.
Omdat we honger hadden, zijn we het eerste ‘restaurant’ ingedoken dat we tegen kwamen, een goede keus, bleek achteraf, het was erg lekker. Voor een vaste prijs (2.66 euro) mocht je onbeperkt opscheppen, in deze omgeving erg populair, we zijn nog minstens vijf keer hetzelfde concept tegen gekomen.

Bicas blijkt een leuk en mooi plaatsje te zijn met mooie havaiana slippers en onwaarschijnlijk lelijke kleding. Het kopen van een normaal t-shirt voor Matty bleek een onmogelijke opgave. De winkels hebben een soort van mix aan goederen waardoor je in een winkel zowel etenswaren als slippers als cosmetica kunt aantreffen. Als Nederlanders vormen we een ware attractie en worden we verschillende keren geïnteresseerd aangesproken. Het stadje heeft hele mooie villa’s aan de ene kant en wat armoedigere woningen aan de andere kant. In het midden staat een witte kerk met paarse randjes, over smaak valt niet te twisten. Al met al een leuke stadje gebouwd op heuvels met wat mooie pleintjes.

Ondertussen hebben de anderen zich met de kinderen vermaakt met koekhappen en andere Hollandse spelletjes.