1 en 2 Augustus - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van braziliegroep2014 - WaarBenJij.nu 1 en 2 Augustus - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van braziliegroep2014 - WaarBenJij.nu

1 en 2 Augustus

Door: Matty, Ytje, Binny

Blijf op de hoogte en volg braziliegroep2014

02 Augustus 2014 | Brazilië, Pequeri

Vrijdag

Vrijdag hebben we de laatste hand gelegd aan de muurschildering op de eetzaal. Het is nog een heel project met al die zwarte lijntjes. Tiety en Grada hebben van de hond een stabij gemaakt en op de shirts van de kinderen een Friese vlag en een Braziliaanse geschilderd. Dus we blijven hier in herinnering.
Jan en Robbie zijn bezig met de speeltuin. Jan is druk met een glijbaan aan het maken. En Robbie probeert het schommel gedeelte kindvriendelijker te maken.
Ook proberen we de luiken nog bij de eetzaal te lakken en de muurschildering bij de ingang van de sitio. Alles bij elkaar nog best een hele klus, we gaan kijken hoever we komen.

Zaterdag
Vandaag zouden we een volleybaltoernooi organiseren van 10 tot 12 uur. Maar vrijdag hoorden we dat er ook een voetbaltoernooi was van 10 – 11 van de jongens van de sitio en de jongens uit Pequeri. Dus zijn we eerst maar even gaan supporteren en daarna het volleybal opgestart. Robert heeft van het geld wat we mee hebben genomen alvast een volleybalnet gekocht en daar wordt nu al goed gebruik van gemaakt door zowel de jongere als oudere kinderen. Supergezellig!!
Zaterdagmiddag hadden een verjaardag van een van de meiden die werd 14. we hadden ballonnen mee, kaarsje voor op de taart, hapjes (Braziliaanse ) en wat drinken.
We kregen eerst een broodje met warme worststukjes. Toen de taart en daarna nog wat kleine hapjes. Heel lekker allemaal met veel cola en guarana.

• 02 Augustus 2014 - 23:50

Meron :

Nou dat klinkt geweldig!! Goed bezig daar!

Groetjes meron

• 03 Augustus 2014 - 11:08

Connie:

mensen wat zijn jullie goed bezig daar, erg leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien.
    Ik kwam er vandaag pas achter dat de site Braziliegroep al actief is, dus heb even een inhaalrace gemaakt.
    Ik ben wel een beetje jaloers als ik die prachtige plek zie! Wat een mooie belevenis.
    Veel plezieren succes,
    groetjes Connie (mama van Robbie)

• 03 Augustus 2014 - 22:25

Klaas Stelma:

Mooi de verhalen en ervaringen te lezen hoe jullie allerlei klussen doen.

• 04 Augustus 2014 - 07:16

Cora Smits:

Prachtig om te lezen wat jullie daar allemaal doen op de Sitio. Zo zie je dat het altijd belangrijk dat er een groep richting Brasil gaat. Niet alleen voor het klussen , maar ook leuk voor de kinderen. Leuke spelen zoals volleybal, voetbal.

• 04 Augustus 2014 - 20:09

Jeltje Wiersma:

Wat leuk om de foto"s weer te zien vooral het kerkje dat toen is gemaakt. Verder aucces met jullie werkzaamheden. Hartelijke groet Jeltje