vrijdag 25 en zaterdag 26 juli - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van braziliegroep2014 - WaarBenJij.nu vrijdag 25 en zaterdag 26 juli - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van braziliegroep2014 - WaarBenJij.nu

vrijdag 25 en zaterdag 26 juli

Door: Matty

Blijf op de hoogte en volg braziliegroep2014

31 Juli 2014 | Brazilië, Pequeri

Vrijdag 25 juli was het eindelijk zover : om 12 uur waren Binny, Nynke, Ytje, Jan, Tiety, Miriam, Grada, Anne en Matty met volle bepakking in Grou en werden door vele mensen in de regen uitgezwaaid. Op naar Schiphol waar Robbie en Marije al bij de incheckbalies stonden. Eerst de koffers afgeven en toen nog bij de immense bloemenzee buiten gekeken. Erg indrukwekkend wat er allemaal aan bloemen en gedichtjes en stukjes tekst was neergelegd voor de slachtoffers van de vliegramp boven de Oekraïne.
Toen door de douane, ook allemaal prima gegaan en op naar de gate. Onderweg nog even wat shoppen en koffie. Maar toen ging het even iets anders dan gedacht, want aan het eind van de taxibaan besloot de piloot dat er toch even een check door de technische dienst moest worden gedaan omdat er een ‘lichtje’ brandde wat niet moest… dus dit leverde zeker vertraging dat wisten we toen al zeker. En we hadden in Rome ‘mooi’ twee uur om over te stappen, maar dat was nu al zeker niet meer zo. Gelukkig kon het snel worden gerepareerd en konden we weer op weg, maar dit leverde een vertraging op van ruim een uur. Dus dat werd rennen in Rome, ook omdat de helft van de groep ook nog in moest checken. Maar zweten zweten maar het is toch gelukt op de minuut dat we allemaal in het vliegtuig zaten. We kregen nog (lekker) Italiaans eten en zijn toen allemaal gaan slapen tot we de volgende ochtend in Rio konden landen om kwart voor vijf.
De koffers waren supersnel op de band, alleen die van Ytje was in Rome gebleven. Altijd lastig, maar in Brazilie zeker een half uur met 5-6 mensen formulieren proberen in te vullen etc, maar dat is gelukt! De koffer ging met volgende vlucht mee uit Rome en als het goed is, is die dan zondag rond 8 uur in Rio. Hopen maar dat het lukt!
Robert Smits stond ons al met twee bussen op te wachten en die brachten ons naar Casa Betania.