Zondag 27 juli - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van braziliegroep2014 - WaarBenJij.nu Zondag 27 juli - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van braziliegroep2014 - WaarBenJij.nu

Zondag 27 juli

Door: Nynke

Blijf op de hoogte en volg braziliegroep2014

31 Juli 2014 | Brazilië, Pequeri

Eerste ontmoeting Sitio
Zondag rond 2en kwamen we aan op Sitio Shalom in Pequeri. Hier worden kinderen opgevangen die in eerste instantie niet teruggeplaatst kunnen worden bij de ouders of familieleden, om uiteenlopende redenen. Waar het in Rio opvalt dat het druk, viezig en er altijd een wat dreigende sfeer hangt, is het in Pequeri rustig, vredig en ook erg mooi. De tegenstelling kan bijna niet groter zijn. Een goed gevoel, dat de kinderen hier zo goed worden opgevangen.

Na wat geïnstalleerd te zijn, hebben we een rondje over de Sitio gelopen. Uit alle huisjes kwamen nieuwsgierige kopjes, wie toch die vreemde mensen waren. Een paar meisjes waren zo stoer om zelf naar ons toe te komen en ons te begroeten met echte Braziliaanse knuffels. Daarna even een rondje gelopen in het gebied van de Sitio. Onder andere naar het kerkje, wat door de braziliegroep van 2006 gebouwd is. Het kerkje staat er nog en is in goede staat, maar wordt niet zo vaak gebruikt als bedoelt.

Toen we terug kwamen, waren de kinderen aan het voetballen en wij werden enthousiast uitgenodigd om mee te doen. Na wat handen-en-voeten communicatie en getolk van Robbie werd het spel gestart. Jan en ik, met de Brazilianen tegen de andere Nederlanders. En wat Brazilië op het WK niet lukte, hebben ze nu rechtgezet, 5-1 voor Brazilië!

• 31 Juli 2014 - 01:21

Meron:

Haha wat leuk dat het kerkje er nog staat!
    Fijn dat jullie leuk ontvangen werden!

Geniet

Groetjes Meron