zaterdag 26 juli - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van braziliegroep2014 - WaarBenJij.nu zaterdag 26 juli - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van braziliegroep2014 - WaarBenJij.nu

zaterdag 26 juli

Door: Binny

Blijf op de hoogte en volg braziliegroep2014

31 Juli 2014 | Brazilië, Pequeri

Casa Betania is tegenwoordig het kantoor en gastenverblijf van Remer. Het is een heel keurig huis, oranje gekleurd, de favoriete kleur van Robert.
Na met zijn allen 30 broodjes te hebben genuttigd hebben we een rondje gelopen. In een tunnel lag een vrouw te slapen meteen naast de voortrazende auto’s. Deze vrouw sliep daar al 20 jaar en dan wij ons maar druk maken over wat uitlaatgassen.
Zwervers lagen op het trottoir tussen de vuilnis, honden liepen los rond dus ook overal hondenpoep en anders wel stank van urine. Veel vervallen huizen. Al met al was onze eerste indruk dat Rio een vieze verwaarloosde stad is.
’s Middags gingen we met de trein. Heel opvallend aan de trein waren de wagons speciaal voor vrouwen. In de spits zijn deze wagons alleen toegankelijk voor vrouwen en is er bewaking. Het gebeurde dat in de drukke treinen vrouwen ingesloten werden door groepen mannen en dan uit het zicht van de andere passagiers aangerand en verkracht werden.
We zijn met een kabelbaan over de favela’s (krottenwijken) gegaan. Niet te geloven hoeveel huisjes tegen de berg en elkaar aangeplakt zitten. Van boven af zag je in de favela’s veel zwaar bewapende
agenten rondlopen.
Boven op de berg hebben we een plaatselijke lekkernij gegeten.

braziliegroep2014

Van 25 juli t/m 10 augustus gaan wij naar Brazilië om daar een project te doen met de stichting help mij leven/REMER. Op deze site kunt u ons volgen tijdens deze reis.

Actief sinds 05 Juli 2014