Maandag 28 juli - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van braziliegroep2014 - WaarBenJij.nu Maandag 28 juli - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van braziliegroep2014 - WaarBenJij.nu

Maandag 28 juli

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg braziliegroep2014

31 Juli 2014 | Brazilië, Pequeri

Maandag zijn we begonnen met het verven van de eetzaal. Het witte gebouw moet opnieuw geverfd worden aan de buitenkant. Ook zitten er enkele muurschilderingen op die weer opgeknapt moeten worden. Door de mooie felle kleuren is het resultaat direct zichtbaar.
16 augustus komen mensen van de televisie opnames maken op de sitio. Daarom vindt Robert het fijn dat de gebouwen er weer netjes uitzien.
’s Avonds hebben we loom bandjes gemaakt met de kinderen van de sitio. Dit was een enorm succes! De kinderen hadden het maken van de armbandjes snel onder de knie en maakten al gauw een stuk of vijf. Na twee uur armbandjes maken was het dan ook moeilijk om te stoppen. Maar gelukkig hadden we onze Portugese woordenboekjes mee en konden we duidelijk maken dat we een andere keer weer verder gingen.
Ook vandaag hebben we weer geverfd en activiteiten met de kinderen gedaan. Door middel van kennismakingsspelletjes leren we de kinderen van de sitio beter kennen. Ook hebben ze ons een Braziliaans spelletje geleerd. Met de jongere kinderen hebben we nog maskers gemaakt. Het is heel gezellig met z’n allen en als we ’s avonds stoppen zeggen we tot morgen (até amanhã) en wensen we elkaar boa noite (goedenacht).

• 31 Juli 2014 - 00:50

Meron:

Waauw goed bezig daar hoor.
    De kinderen zijn vast helemaal enthousiast? !
    Geniet van jullie tijd daar en pas op elkaar!

Groetjes uit Grou